"מצוות סוכה – הראייה הרוחנית" | הרב אדלר בפינת ה"אור החיים"

    אייל ראובן No Comments on "מצוות סוכה – הראייה הרוחנית" | הרב אדלר בפינת ה"אור החיים"

    הרב צבי אריה אדלר במסר מיוחד מתורת ה"אור החיים", עם צאת יום הכיפורים והתקדש חג הסוכות: "האור החיים מלמד אותנו שפרשת מצוות סוכות נסמכו למנורה שבאה להאיר לעם ישראל כשהיו תחת ענני הכבוד – סוכה מלשון ראייה"

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

    פינת ה"אור החיים": הרב צבי אריה אדלר שוחח עם דוד חכם ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי). בפתח השיחה הוא דיבר על מצוות חג הסוכות, וסמיכות פרשת אמור בה נמצאים ציוויי החג לפרשת המנורה: "יש סוגייה במס' שבת מה עניין המנורה. אומרת הגמ' שזה עדות לבאי העולם שהשכינה שורה בישראל".

    "כל עוד הלכו במדבר, ה' לא היה צריך את אור המנורה, אלא רק בשל חביבות בני ישראל. הם הלכו לאור השכינה, כל אחד היה יכול להסתכל מבחוץ לתוך חפצים ושיחים – ראייה על חושית, ראייה רוחנית. אם אנחנו מסתכלים מאיפה הגיע האור הזה ומה רע באור השמש – זה בגלל שעם ישראל הלכו עם ענני הכבוד, שהגנו עליהם מן השמש. ה' נתן להם אור אחר במקומה"

    "זהו הקשר בין מצוות סוכה למנורה. הסוכה שהיא זכר לענני כבוד והמנורה שהאירה עבורם. הקשר ליום הכיפורים הוא כמו שהיה להם יכולת ראייה רוחנית, זה מה שאנחנו צריכים ללמוד למוצאי יום הכיפורים. כולם טרודים כעת במצוות החג, בניית סוכה וארבעת המינים, אבל כשנתרווח בסוכה עלינו לכוון למדרגת הראייה הרוחנית. סוכה מלשון ראייה"



    0 תגובות